Faceți căutări pe acest blog

duminică, 24 iulie 2016

Sarcina si tigara electronica

      
    



      Fumatul in timpul sarcinii poate duce la nastere prematura, avort spontan, greutate mica a copilului la nastere, dar si la scaderea imunitatii bebelusului. Asadar, concluzia este ca femeile gravide trebuie sa renunte la fumat in timpul sarcinii, lucru care le face irascibile si agitate.



      Cu siguranta, nervozitatea si nelinistea sunt la fel de contraindicate femeilor insarcinate. In zilele noastre insa, viitoarele mamici au o alternativa la fumatul clasic: tigara electronica.

      
      Oare este o metoda sigura sa ‘’renunti’’ la fumat pe perioada sarcinii? Vom vedea ce au decis cercetatorii americani…


      Problemele cu tigarile electronice sunt legate, pana acum, de faptul ca acestea sunt neregulate. Asta inseamna ca siguranta lor nu a fost, oficial suficient testata.  De aceea nu poti fii sigura ce se afla in vaporii pe care ii inhalezi. Deci nu poti fii sigura nici ce chimicale ajung la bebelusul tau, nenascut inca.


      In ciuda acestui fapt, este foarte probabil ca tigarile normale sa fie mai nocive pentru fat. Acestea contin nicotina, si peste 4000 de alte toxine. Tigarile electronice, in mod normal, contin nicotina, apa si propilen glycol, insa pot avea in compozitie si alte toxine ascunse.


      Nicotina patrunde in vasele de sange si blocheaza astfel oxigenul si substantele nutritive care ar trebui sa ajunga la bebelus si la placenta. Asta ar putea afecta rimul de crestere al fatului.

      Propilen glycolul este folosit ca si aditiv  pentru a pastra alimentele si cosmeticele hidratate. De asemenea, este folosit si in inhalatoarele pentru astm in scopul de a facilita transportul medicamentului in organism. In tigarile electronice acesta este utilizat pentru a transporta nicotina. Propilen glycolul, utilizat singur si in cantitati mici este safe pentru organism.



Cum functioneaza tigara electronica?

      Atunci cand tragi dintr-o tigara electronica, lichidul se duce intr-un compartiment care il incalzeste si il transforma in vapori pe care ii inhalezi. O anumita cantitate de nicotina merge direct in plamani si este foarte repede absorbita in circulatia sangvina.
Problema este ca nu poti fii sigura ce alte toxine inhalezi, si cat de nocive sunt, chiar daca ingredientele sunt trecute pe eticheta. Deci nu putem fi siguri in ce masura fatul este afectat sau nu.

     Anumite tigari electronice sunt etichetate ca fiind nicotine-free. Dar Organizatia Mondiala a Sanatatii a gasit probeme in calitatea si ingredientele lor. Astfel:
·         In lichid si in vapori s-au gasit anumite toxine raspunzatoare pentru aparitia cancerului precum nitrosamine, formaldehyde, acroleina;
·         S-au detectat cantitati de nicotina si la cele care se lauda ca sunt nicotine-free;
·         Exista variatii de substante eliberate, deci poti sa inhalezi mai mult decat crezi cu fiecare puf.


      Studiile recente, prezentate de American Association for the Advancement of Science (AAAS) arata ca vaporii inhalati au efecte asupra sistemului nervos al fatului ducand la capacitate scazuta de concentrare si memorie scazuta.


      S-a efectuat si un studiu  pe soareci de laborator privind expunerea ante si post-natala la vapori de tigara electronica cu si fara nicotina. S-a demonstrat ca ambele au produs modificari, insa cercetatorii au gasit ca vaporii produsi de substantele fara nicotina au influentat, mai mult dezvoltarea genelor decat produsii nicotinici. Ei au gasit afectari ale sistemului nervos central care sunt asociate cu boli psihice grave precum schizofrenia.



Concluzii

      Cu toate aceste studii , datele obtinute nu sunt insa suficiente pentru a trage o concluzie foarte sigura. Tindem sa credem , insa , ca tigara electronica este oarecum mai safe. Insa nu trebuie facut sub nicio forma exces de ea, mai ales in prima perioada a sarcinii, atunci cand se formeaza organele viitorului copilas pe care il vrem, bineinteles, sanatos.


      Decizia de a renunta definitiv sau partial la fumat apartine fiecarei viitoare mamici in parte. De retinut este faptul ca substantele nocive daunatoare fatului se afla peste tot: mancare, cosmetice, sucuri, bauturi alcoolice, aer… De aceea  trebuie adoptata o dieta alimentara bogata in substante antioxidante pentru a contrabalansa efectele nocive cauzate de fumat si de toti ceilalti factori.


*Pentru intrebari va rugam folositi sectiunea comentarii.



Surse:


2 comentarii:

  1. Sunt cu sotul meu de 8 ani dar nu am reusit sa raman insarcinata, Soacra mea s-a purtat atat de rau pentru ca nu am putut sa raman insarcinata, presiunea soacrei l-a facut pe sotul meu sa vrea sa divorteze de mine, Unu Zi credincioasă când derulam pe internet, am văzut cum acest Dr Dawn acuna ajută mulți oameni să rămână însărcinați și să se împace cu iubiții de acolo, i-am scris pe Whatsapp și i-am explicat totul, acest Dr Dawn a promis că mă va ajuta, ea mi-a dat niște reguli pe care le-am făcut totul perfect, la 3 săptămâni după muncă mi-a cerut să merg la spital pentru analize și spre surprinderea mea doctorul a spus că sunt însărcinată în 1 săptămână, dar chiar acum am născut frumosul meu băiețel, toate multumesc Dr Dawn, scrie-i pe Whatsapp: { +2348032246310 }
    Sau e-mail { dawnacuna314@gmail.com }
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei vrajă de noroc.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am avut inima zdrobită în ultimele 9 luni după ce David s-a despărțit de mine, dar după ce am văzut mărturiile unor oameni despre Dr. DAWN, am fost foarte încântată să-i cer ajutor. Mi-a explicat tot ce trebuia furnizat pentru a efectua vraja de împăcare și am avut încredere în el din toată inima. În exact 3 zile, iubitul meu, care m-a bântuit luni de zile, m-a sunat de 17 ori pe loc. Am fost șocat pentru că el a fost cel care m-a blocat și s-a mutat. Acum suntem fericiți împreună și așteptăm primul nostru copil împreună. Vreau să-l apreciez pe dr. DAWN pentru marele său ajutor și, de asemenea, să alertez publicul despre acest om grozav. Contactează-l personal dacă ai nevoie de ajutorul lui pentru a te reuni sau pentru a rămâne însărcinată sau poate ai nevoie de alte ajutoare.
    Whatsapp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere